lørdag 21. januar 2017

Tid for å leve - om å selge en drøm

Jeg fikk tips fra en venninne om å se på programmet: "Tid for å leve" som går på NRK.
Så i går benken jeg meg foran tv og det endte meg at jeg så alle programmene som foreløpig er tilgjengelig etter hverandre.
Jeg elsker slike programmer som handler om å komme seg bort fra byens stress og mas, og få tid til å virkelig kjenne på livet!
Nå har jeg bare sett disse menneskene på tv, men for en livsglede!
Om drømmen blir slik de hadde tenkt, det gjenstår å se, det byr på noen utfordringer nå.

Når jeg ser på slike program så setter det igang tankevirksomhet rundt mitt eget liv.
Hvor er jeg i livet på forskjellige områder? Og ikke minst, hva fyller jeg egentlig livet mitt med?
Hva slags drømmer har jeg?
Mannen min og jeg hadde to forskjellige drømmer. Han om hytte ved sjøen, jeg om hytte på fjellet.
Flere omstendigheter gjorde at vi valgte å bygge et liten hus ved sjøen.
Midt imellom vår hjemby og byen hvor hans storfamilie bor.
Valget falt på et idyllisk sted som heter Gjeving, etter at vi hadde leid hytte der et år.
Stedet ligger nydelig til midt imellom Risør og Tvedestrand.
Dette lille stedet har alt: ligger rett ved sjøen, snille naboer, stillhet, vakker utsikt, liten joker butikk, båt muligheter osv = det er et drømmested!

Vi fikk huset satt opp ferdig utvendig, hadde selvfølgelig inne fagarbeidere som rørlegger, elektrikere osv, men bortsett fra det gjorde vi alt selv.
MASSE jobb over flere år, godt man ikke vet helt hva man setter igang med bestandig.
Stedet har gitt oss masse glede og herlige opplevelser.
Men så er det så rart hvordan vi mennesker er i stadig forandring.
Nå til våren så skal vi legge ut feriehuset vårt til salgs!!
Vi selger det absolutt ikke for enhver pris, for vi må ikke selge det og vi koser oss masse der.
Men vi har brukt mye tid det siste året til å tenke over setningen i overskriften her: "Tid til å leve"!
På sikt, om dette blir solgt nå eller seinere, så ønsker vi mer tid til å leve, ikke bruke så mye tid på oppussing og vedlikehold...


Fra vi giftet oss for over 14 år siden så har vi:
- Total renovert en blokkleilighet
- Hus nr 1: pusset opp kjøkken, stue, fem soverom, innredet toroms loftstue, malt huset, bygget gjerde og utebod.
- Hus nr 2: pusset opp kjøkken, tre soverom, skiftet tak og malt huset.
- Bygget hele feriehuset.

Så nå vil vi ta grep som gjør at vi kan bruke livet vårt videre på å nyte!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei, så koselig at du vil kommentere på min blogg.
Innlegget ditt vil bli synlig når det har vært til moderering.
Beste hilsen Ingvild-Christin