søndag 8. januar 2017

Dag nr 7, budsjettet sprakk uke nr 1!

Fy søren å surt, jeg sprakk budsjettet første uka. Og det mest irriterende av alt er at jeg gjorde det uten å tenke over det og på noe jeg kjøper maks to ganger i året - leppestift!
Jeg har brukt kontanter til mitt budsjett denne uka, for å enklest holde styr på pengene.
På fredag så skulle jeg ut å kjøpe bursdagsgave for datteren min og noen andre ting til ungene.
 Men så glemte jeg hele eksperimentet mitt når jeg var å handla, det var helt blåst bort fra hode. Det eneste som var i mitt hode var å huske alt jeg skulle ha på butikken. Og midt oppi dette så finner jeg akkurat sånn leppestift jeg har ønska meg, og hode er ikke innom tanken om sparepluss osv engang.
Jeg reiser glad og lykkelig hjem over å ha husket alt jeg skulle osv.
Så kommer jeg hjem og skal spise lunsj og da husker jeg det. Fy søren altså, også på noe sånt!!!
Hadde det enda vært sjokolade 😏! Jaja, ikke så mye å få gjort med det nå etterpå. Men det viser jo hvor fort det er å falle tilbake i den vanlige hverdagen - dessverre. Må skjerpe meg enda mer.

Bortsett fra det så har jeg vært flink da. Vi pleier å ha pizza på fredager. Denne helga så er ungene borte så isteden for å kunne dele kostnadene til pizzaen på fire, så kunne jeg bare dele de på to nå.
Så da måtte vi lage en pizza og spise halve på fredag og halve på lørdag, det gikk jo fint det.
Idag skal vi ha taco for de siste pengene mine, det gleder jeg meg veldig til.
Men nå håper jeg at jeg klarer dette videre altså.
Ihvertfall at jeg ikke sprekker budsjettet på noe så dumt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei, så koselig at du vil kommentere på min blogg.
Innlegget ditt vil bli synlig når det har vært til moderering.
Beste hilsen Ingvild-Christin