søndag 15. januar 2017

Dag 14 - Halvveis

Nå har jeg levd to uker med et budsjett på 350kr uken, 50kr dagen. To uker er ikke mye å kunne basere erfaringer på. Men igjennom bloggen så har dere kunnet lese om endel av de tankene og utfordringene jeg har møtt disse ukene. På forhånd så trodde jeg at dette skulle handle mye om å ha nok penger til mat, det viste seg kjapt at sånn ble det ikke. 350kr holder til mat, men problemet er at da må du kutte ut alt annet. Og det er behovene/savnet som melder seg når man kutter ut alt det andre som er den store utfordringen.
Små hverdagsting som jeg knapt tenker over at jeg bruker penger på, betyr mye - mer enn jeg syntes er greit. Det har vært fint med denne utfordringen for å finne ut slike ting om meg selv. Selv om det ikke er like gøy å finne ut av alt, så gir det meg en mulighet til å jobbe med å forandre meg.

Idag så har datteren vår bursdag. Da blir det mye feiring i helga og siden jeg har bestemt meg for å holde bursdagene utenfor eksperimentet mitt, så sparer jeg jo litt penger. Må ta med seg alt 😊!
Selv om jeg holder bursdagene utenfor denne økonomiske utfordringen, så ble det jo til at jeg tenkte endel mer over alt jeg kjøpte enn jeg har gjort før. Det å kunne stelle i stand bursdager akkurat sånn som ungene ønsker seg det er jo en luksus. Det har jeg brukt endel tanker på de siste dagene. Ikke at man nødvendigvis trenger å forandre på det, mer at man er bevisst på hvor heldig man er.

I tillegg til det så har jeg fått en vakker liten blomstergruppe av tanten min som er på besøk i Skien. Den skal det stelles veldig godt med så den holder seg lenge!
Jeg bruker telysene fra januarnissen til å lyse opp tilværelsen på kveldstid og koser meg veldig med det!

Status: Gratulerer meg selv med halvveis, selv om det har skjært seg et par ganger så har jeg ikke gitt opp!

p.s: Jeg går å grubler veldig på noen tanker. Lurer på når de er modne for å deles, kanskje imorgen?

God søndag i solskinnet!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei, så koselig at du vil kommentere på min blogg.
Innlegget ditt vil bli synlig når det har vært til moderering.
Beste hilsen Ingvild-Christin