tirsdag 10. januar 2017

Dag 9 - januarnisse og takknemlighet

I postkassen igår så lå det en hilsen fra "januarnissen". Jeg tror jeg vet hvem det er, men nissen vil ikke tilstå hehe. Men uansett hvem nissen er så er gaven helt perfekt!
En pose med 100 stk telys!
Jeg jublet HØYT, og det er vel første gang jeg har gjort det for en pose telys. Faktisk så er det en god følelse å kunne bli så glad for en gave.
Selvfølgelig fikk jeg masse fint til jul, mye og glede seg over.
Men det å kunne få noe man VIRKELIG savner hver dag og ønsker seg, det er helt spesielt. Og den følelsen fikk jeg igjen nå.
Jeg tror kanskje jeg skal få meg en oppvekker denne måneden angående takknemlighet.
Denne gaven gledet meg skikkelig 💜.

Egentlig så hadde jeg bestemt meg for å ikke ta imot noe særlig med gaver, tenkte at det på en måte blir litt juks. Som da jeg fikk tilbud fra naboene (foreldrene mine) i går om å få ved. Men å bare gå over veien å hente ved, det virket så lettvint og juksete.
I tillegg så fikk jeg tilbud om å hente ved hos noen venner av oss som hadde mye de ville gi vekk.
Jeg må si at i går kveld kjente jeg på at jeg blir rørt når folk bryr seg sånn 💜.
Men jeg var ganske usikker på om det ble juks. Da fikk jeg noen ord fra en klok dame som skrev noe sånt som:

 "man kan også lære at når en ikke har så mye - må en oftere si ja til å ta imot fra andre, da klarer man ikke alt selv. Det er også en nyttig lærdom å kjenne på følelsene en får da!"

Veldig kloke ord, tusen takk!
Så jeg har bestemt meg for å ombestemme meg, angående å ta imot gaver.
Fra nå av så tar jeg imot gaver. Men jeg kjenner at dette blir en utfordring!
Jeg er veldig glad i å gi gaver selv. Men jeg er helt ærlig dårlig på å ta imot. Så den kloke damen får nok rett, dette blir en nyttig lærdom for meg. Kanskje en av de vanskeligste.....
Så da er jeg visst åpen for gaver av alle slag. Jeg skal ihvertfall lære meg å bli det. Jeg kjenner meg stressa av det allerede...
Jaja, skal jeg gjøre noe sånt, så får jeg gjøre det 100%.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei, så koselig at du vil kommentere på min blogg.
Innlegget ditt vil bli synlig når det har vært til moderering.
Beste hilsen Ingvild-Christin