mandag 9. januar 2017

Kontrastenes liv

Her sitter jeg og undrer på hvilke veier jeg skal velge videre i livet?
- Der sitter du og dine veier videre er stengt.

Her sitter jeg og lurer på hva å ha til middager denne uken?
- Der sitter du og lurer på om du får nok mat.

Her sitter jeg og lurer på hvordan det går med barna mine på skolen?
- Der sitter du og undrer på om barna dine kommer til å få gå på skole.

Her sitter jeg og tenker på at vi må få pusset opp huset.
-Der sitter du og tenker på hvordan bombene ødela huset ditt.

Her sitter jeg og sørger over at jeg selvvalgt velger å selge hytta.
- Der sitter du i et telt i en flyktningleir.

Her sitter jeg og grubler over hvordan livet blir i fremtiden?
- Der sitter du og lurer på å flykte over havet for å få en fremtid.

Her sitter jeg med alt som jeg i livet mitt tar forgitt.
- Der flykter du over havet og drukning blir din skjebne.

Her sitter jeg, og for meg så er du "en av dem som drukner i havet".
- Ditt liv og dine drømmer er over. For noen var du alt!

Ingvild-Christin Kornmo Widerøe, 2017.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei, så koselig at du vil kommentere på min blogg.
Innlegget ditt vil bli synlig når det har vært til moderering.
Beste hilsen Ingvild-Christin