tirsdag 3. januar 2017

Dag nr 2 - Stusselig...

Dagen idag hadde jeg satt av til å være meddommer i retten. Jeg var satt opp som vara og slapp å møte, så da går den saken sin gang uten meg. Da har jeg jo plutselig en hel dag ledig!

Når nyttårsaften er over så er jeg lei av all rødfargen rundt forbi,så jeg er kjapp til å få ut jula.
Straks skolen er igang igjen så pleier jeg å reise ut å kjøpe hvite tulipaner og nye blomster til kjøkken og stue. Men nå som jeg skal leve for 50,- kroner dagen så skjønte jeg jo fort at det blir det ikke noe av før i februar.
Heldigvis så fikk jeg noen nydelige roser av svigerinnen min på nyttårsaften som fortsatt blomstrer flott - håper de vare veldig lenge.
Så tomt det er i huset uten blomster!
Kjøkkenvinduet er så trist og stusselig med de tomme blå blomsterpottene. Jeg kunne jo ta blomsterpottene vekk og pynte med noe annet, men da blir noe av vitsen med dette også borte. Tenker vel at jeg har godt av å sitte der å se på den tomheten å tenke over hvor heldig jeg egentlig er.

Det er rart når dagene blir så styrt av detaljer jeg aldri pleier å tenke over. Som i går kveld da jeg skulle tenne telys rundt forbi. Jeg tenner alltid masse lys! Både på kvelden og morgen når det er mørkt. Men hvis jeg fortsetter å tenne så mange lys hele tiden så blir det tomt om bare noen dager.
Så nå kan jeg bare tenne et lys av gangen. Telys er visst også fryktelig dyrt, når man har 50kr...

Bare småting å ofre foreløpig altså. Men allikevel så er det hverdagsting som har fungert som viktige trivselsfaktorer for meg. Jeg lurer litt på hvor mye dette vil irritere meg i lengden?
Hvis det ser sånn halvveis fraflytta ut utenfra her, så er det bare fordi mor i huset lever på sparepluss en måned.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei, så koselig at du vil kommentere på min blogg.
Innlegget ditt vil bli synlig når det har vært til moderering.
Beste hilsen Ingvild-Christin