mandag 30. januar 2017

Fullført prosjekt og ikke 1kr igjen!

Endelig så er jeg så godt som ferdig med dette prosjektet som jeg har hatt i januar.
Må holde ut til imorgen kveld, men ikke mer tankevirksomhet rundt penger på denne måten ihvertfall, deilig!
Har ikke 1,- krone igjen, men det går fint når jeg har godt med pålegg, brød osv frem til imorgen kveld.
Det skal bli helt fantastisk å slippe all denne tankegangen rundt pengebruken sin hele tiden.
Planlegging av hver minste ting man gjør som koster penger, det er mye mer slitsomt enn jeg trodde på forhånd.

Livet denne måneden har også gitt meg endel bekymringer. Jeg har blitt små engstelig for uforutsette ting. Og har brukt mye tid på å tenke igjennom alt mulig som jeg har måttet kjøpe.
Det har sittet en liten "bekymrings klo" i magen som jeg har båret på hele tiden.
Jeg visste at jeg kunne avbryte prosjektet hvis det ble krise, allikevel så bar jeg på disse stadige bekymringene.
Heldige meg slapp jo at barna mine sine liv ble påvirket, sånn er det jo ikke for andre.
Jeg vil tro at endel av de som må leve livet sitt slik, bærer på endel bekymringer som jeg vanligvis slipper.
Jeg tror ingen blir vant til å måtte si "nei" til at barnet deres kan gå i bursdag fordi de ikke har penger.
Eller at de ikke føler sorg etterhvert fordi de blir vant til at de ikke har penger til å følge opp barna sine på aktiviteter.
Og det er vel umulig å bli vant til å se sitt eget barn bli ensom fordi man ikke har økonomi til at de kan gjøre det samme som de andre barna...
Det må være veldig vanskelige liv dette. Vi har jo alle de samme ønskene for barna våre!

For meg er nydelig at dette er over straks, for jeg er faktisk skikkelig lei!
Samtidig er jeg veldig glad for at jeg gjorde dette. Det har virkelig gitt meg noen perspektiver på både mitt eget og andres liv, som jeg aldri ville fått kjenne på uten dette.
Og selv om jeg aldri kunne få fullverdig kunnskap igjennom dette, så har jeg fått økt forståelsen litt.

Selv om det ble et par "sprekker", så vil jeg si at jeg jeg har klart meg bra og er fornøyd med min egen innsats!
Jeg har lært litt om andres liv, men også om meg selv. Blant annet hvor høy terskel jeg har for å spørre om hjelp.
Og hvor innmari vanskelig jeg syntes det er å ta imot hjelp når noen tilbyr seg.
Men nå fikk jeg tøyd litt på de grensene hos meg selv 😊

Lurer på et nytt prosjekt, men hva skal jeg begi meg utpå da? Noen forslag?








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei, så koselig at du vil kommentere på min blogg.
Innlegget ditt vil bli synlig når det har vært til moderering.
Beste hilsen Ingvild-Christin