mandag 27. februar 2017

Selge hytta, eller ikke?

Selge hytta, eller ikke? Det er overskriften på dette innlegget, men det har også vært overskriften i tankene mine i noen måneder.
På et tidspunkt kom vi frem til at, jo vi selger, det vil gjøre livet lettere.
Kanskje tok vi avgjørelsen, ihvertfall jeg, fordi jeg ikke orket å gå å lure mer....?
Disse tankene tok både stor plass og masse av tiden i tankene mine.
Jeg var SÅ lei av å ha dette i tankene mine!
Så jeg tenkte at det ville bli befriende å selge, så kunne jeg endelig få fred i tankene igjen. 

Yes, så da bestemte vi oss for selge hytta. 
Men når det var bestemt, så ble det jo ikke bedre, det ble bare enda verre! 
Og det var ikke bare i tankene det ble verre, nei da hang følelsene seg på også. 
Jeg kjente at det bygde seg opp både sinne og frustrasjon.
Kunne vært en kjekk måte å trimme på, for jeg måtte stadig ut å gå av meg denne frustrasjonen som kokte nesten over inni meg. 
Til slutt så tenkte jeg, "nei dette går bare ikke!"

Vi har kjøpt og solgt både leilighet og hus før vi flyttet hit. Da har ting alltid vært greit på alle måter, jeg har aldri hatt en sånn innvendig karusell som jeg hadde nå. 
Jeg hadde jo bedt om at jeg måtte få ro rundt dette, hvis det var riktig. Og alt jeg kjente på slutten var det stikk motsatte av ro.
Utrolig at jeg ikke skjønte det før, men jeg forsto det heldigvis til slutt, at det er ikke riktig å selge hytta nå. Så får vi se hva tiden viser......
Kanskje trenger jeg bare mer tid. Eller kanskje blir den ikke solgt, det får tiden vise 😊

Akkurat nå så vil jeg bare nyte alle de dagene som vi har der 😊.

2 kommentarer:

  1. Må bare si at jeg støtter deg i avgjørelsen om å ikke selge hytta.... nå vet jeg ikke hvorfor dere ville selge den... men det å ha et sted å trekke seg tilbake på og nyte familielivet er en velsignelse. Dere har lenge hatt mange prosjekter mens dere har vært der... Nå er det et sted dere kan lage minner, tradisjoner kan skapes og dagene fylles med gode opplevelser. Stillhet, storm og nære bånd til naturen. Vel det å kunne dra et sted som en kjenner at her kan vi ta en liten pause i rutinene er godt! Kos dere masse!

    SvarSlett
  2. Det er så sant Carina, stedet er virkelig en velsignelse på veldig mange måter.
    Og det finnes ikke et sted i verden jeg slapper av på slik jeg gjør der, det er nydelig!
    Men slik som det er med det aller meste, ting har flere sider... Tiden får vise hvordan dette blir fremover. Imens så skal jeg nyte hver dag vi er der :)

    SvarSlett

Hei, så koselig at du vil kommentere på min blogg.
Innlegget ditt vil bli synlig når det har vært til moderering.
Beste hilsen Ingvild-Christin