fredag 17. februar 2017

Hageloppis - inntekten går til Sykehusklovnene!

Endel av dere vet at i hjertet mitt så har jeg en ekstra stor plass for Sykehusklovnene.
Og for et par dager så fikk jeg et nydelig kort i posten fra Sykehusklovnene/Kari.
Kari er mamma´en til SuperSindre. Du kan se filmen om SuperSindre på Facebook siden til Sykehusklovnene her: https://www.facebook.com/pg/Sykehusklovnene/videos/?ref=page_internal

Det ble ganske følelsesladet for meg å få dette kortet fra Kari. Et håndskrevet kort er så personlig og nært.
I fjor tilbragte vi ganske mye tid med et av barna våre på barneavd på sykehuset og SSE.
Heldigvis for oss så var det ikke noe alvorlig, i den forstand at det ikke var livstruende, operasjoner osv.
Men allikevel så var det knall tunge dager og uker!
En dag på et sykehus er så lang, tiden går så uendelig sakte...
Og selv om det var mennesker overalt rundt meg hele tiden, så ble jeg etterhvert ensom midt i mengden.
Jeg klarer å tenke tilbake på tiden vår på sykehusene uten å gråte.
Men jeg klarer ikke å tenke tilbake på mange av de barna og foreldrene vi møtte på sykehusene i løpet av denne tiden uten at tårene begynner å renne.
Når man ikke er på sykehus så er det så lett å tenke på alle de som er på sykehus som en gruppe.
Men når man er der, da møter man enkelt menneskene.
Enkelt mennesker i så vonde livssituasjoner at jeg ikke klarer å sette meg inn i det.
Men jeg fikk se små øyeblikk og det smertet inderlig!
Og da jeg opplevde disse øyeblikkene, da lovet jeg meg selv og ikke glemme disse barna/familiene når vi selv kom hjem fra sykehusene.

Jeg lurte på hvordan jeg som enkelt menneske kunne bidra noe?
Det var da jeg kom til å tenke på Sykehusklovnene.
De gjør en helt unik jobb!

Tenk hvor mye vi alle gjør hele tiden for at barna våre skal være fornøyde å glade.
Noen av disse foreldrene har barn som lever i smerter nesten konstant. De har en drøm å få se barnet sitt smile!
Ofte så er det sykehusklovnene som klarer å bringe frem disse smilene, til glede for både barna og foreldrene.
De klarer å skape glede og bruke humor, midt i disse vanskelige situasjonene.
Og jeg har ønsket å finne på noe som kan gi inntekt slik at jeg kan gi en ekstra gave til Sykehusklovnene.
Samtidig så har jeg gått å tenkt på at så fort våren er i gang så skal det ryddes skikkelig i både hus og garasje her.
Det var da jeg kom på at jeg kan ha Hageloppis og la inntekten gå til Sykehusklovnene 😊💗!!

Jeg tenker at hver krone er mye verdt for de som får støtten, så her skal det selges.
Så følg med på Facebook siden min/bloggen her, så kommer det nærmere beskjed om når.
Og ved å komme å kjøpe så blir jo du også med å støtter!

Til slutt: God vinterferie alle som en. Håper dere får oppleve solskinn både ute og i hjerte 😊!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei, så koselig at du vil kommentere på min blogg.
Innlegget ditt vil bli synlig når det har vært til moderering.
Beste hilsen Ingvild-Christin