torsdag 23. februar 2017

Lytte til den stille hvisken 3

Jeg tenkte å dele enda en av disse opplevelsene som jeg har hatt, hvor jeg hører denne stille hviske stemmen. 
Stemmen kommer så stille at den høres ut som tanker. Men selv om stemmen er stille, så vil jeg si at den kan være ganske krevende å lytte til. 
Det jeg nå skal fortelle skjedde for ca 6 år siden, jeg husker ikke nøyaktig, men sånn ca. 

Mannen min og jeg hadde vært på et kurs med flere familier ca 4-5 år før dette skjedde. 
Det ene barnet vårt ble syk den uka vi skulle være på kurs, så vi var der bare 3 dager. 
Vi ble bittelitt kjent med en familie der. Men som sagt, vi måtte reise kjapt hjem igjen, så vi hadde ingen kontakt videre. 
Så en dag 4-5år etter kurset så hører jeg den stille hviske stemmen: "du må ringe de du var med på det kurset ". 
Jeg tenkte, "aldri i verden"  og ikke husket jeg hele navnet, ikke noe telefon nummer osv. 
Hele dagen holdt jeg  på å argumentere imot! 
Ettermiddagen kom og jeg fortalte det til Håkon. 
Han mente selvfølgelig at da måtte jeg ringe de. 
Men det er jo ganske enkelt å mene det når det ikke gjelder seg selv. 
Vi husket sånn ca halve navnet, hvem by de bor i og litt om mannens jobb. 
Håkon søkte på nettet og vi fant et telefon nummer vi mente måtte være til dem. 
Men jeg ville fortsatt ikke ringe. Jeg visste jo at de ikke kom til å huske hvem jeg var en gang. 
For selv om de var i mine tanker denne dagen, så var jo ikke jeg i deres tanker! 

Jeg tror faktisk klokka ble mot 21.30 før jeg hadde klart å samle nok mot til å ringe. 
Pluss at jeg visste at jeg ikke kom til å få sove hvis jeg ikke gjorde det. 
Jaja, " hopp i det og drit deg ut" tenkte jeg! 
Så jeg ringte og moren i familien svarte telefonen. 
Jeg forklarte hvem jeg var,  hun husket meg ikke med en gang, men litt etterhvert tror jeg..
Jeg forklarte at jeg hadde gått å tenkt på dem den dagen. At jeg hadde gått å kjent på at jeg skulle ringe dem å spørre om noe helt konkret. 
Hun ble mildt sagt overrasket, men kjempe glad! 
Og jeg husker hun sa: " jeg må sette deg på høytaleren slik at mannen min også kan høre dette "! 
Grusomt flaut syntes jeg, men men....

Jeg spurte om det jeg lurte på. Og de kunne fortelle at de hadde vært på et møte akkurat denne dagen angående dette valget. 
De hadde ikke klart å bestemme seg, så de hadde fått frist til dagen etter for å bestemme seg. 
Da var det jeg som fikk sjokk.... 
Jeg kunne gi de den informasjonen jeg hadde rundt valget deres.  
Men det at jeg ringte å sa at jeg hadde blitt minnet på de etter så lang tid. Og at jeg ikke fikk ro før jeg ringte, det gav dem mye av svaret de trengte på en stor avgjørelse, for lang tid. 
Jeg er så glad for at jeg ringte. Det ble en veldig sterk historie! 

Det er utrolig sterkt og rart og oppleve slike ting. Etterpå så lurer jeg nesten på om det skjedde i virkeligheten? 
Det gjorde det definitivt denne gangen 😊! 
Jeg har valgt å gjøre historien veldig anonym. For det er ikke opp til meg å fortelle på andre sine vegne. 
Jeg har fortalt det så godt som jeg husker det. Hvis dere det gjelder leser dette og har noe å tilføye må dere selvfølgelig gjerne det 😘! 

Livet kan være ganske fylt med spenning og opplevelser 😊🙏🏻💜

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei, så koselig at du vil kommentere på min blogg.
Innlegget ditt vil bli synlig når det har vært til moderering.
Beste hilsen Ingvild-Christin