søndag 19. februar 2017

Pene ord er ikke nok

Man sier ofte: " Det er ikke gavens størrelse det kommer an på. Men tanken bak som teller".
Og de ordene passer perfekt for gavene som jeg får i mitt liv.
Jeg blir like glad for en bukett villblomster som noe annet. Tanken bak er det som teller når jeg får gaver.
Men det er fordi jeg har alt det nødvendige som jeg trenger.
Slik at alle gaver jeg får de er ekstra bonuser for meg.

Men for de menneskene som lever i nød rundt oss så er det ikke tanken som teller.
Å syntes synd på de som lider, hjelper de ingen ting. Man blir ikke mett eller overlever kulde av varme tanker.
Nei det er ikke tanken bak som teller i hjelp til disse, men hva man faktisk gjør.
Det er massevis av organisasjoner man kan kontakte for å bli med å hjelpe.
Hver av oss vet hva vi kan bidra med økonomisk.

Karsten Isachsen har noen bra ord for dette:
" I Guds rikes regnskap føres godt sinnelag minus utført handling opp under posten hykleri."

Ikke alle i Norge kan bidra økonomisk til andre, men vi kan alle bidra til mennesker rundt vårt eget liv.
Det er mange mennesker i Norge som er ensomme. De lengter etter vennskap og gode relasjoner.
I en vennegjeng så kan man sammen prøve å inkludere en til. Vi kan alle gjøre litt hver.
Dette er gratis og gir også glede og vennskap tilbake til oss selv.

Jeg har vært veldig sosial opp igjennom hele livet. Men jeg er nok ikke like sosial som før lengre nå. Ikke orker jeg å være like ofte sosial som før heller, det  krever mer av meg nå.
Så jeg mener ikke at vi må være så voldsomt sosiale.
Men når vi først er det, når venner samles, det er da man bør ha rom for å inkludere flere 🌸😊🌸

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei, så koselig at du vil kommentere på min blogg.
Innlegget ditt vil bli synlig når det har vært til moderering.
Beste hilsen Ingvild-Christin