søndag 2. april 2017

Frihet!

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her på bloggen og det har sin lille grunn.
Vi er alle i en forandringsprosess hele livet. Og akkurat nå føles tankene mine litt rotete på grunn av forandringer i livet mitt.
Midt oppi det så har jeg i grunn ikke hatt noe å skrive...

Forandringer kan være til det bedre eller verre. Noen blir "gitt oss" på livets vei.
Som at andre tar valg som påvirker oss på en vond måte, sykdom, arbeidsløshet osv... vanskelige og vonde forandringer.
Forandringer vi velger og bestemmer selv er oftere gode og positive.
Forandringene jeg opplever nå er ikke som noen av disse alternativene føler jeg.
Det er en indre forandring som kjører litt sin egen vei, i eget tempo.
Etter endel uker aner jeg konturene av hvilken vei dette bærer, men jeg er fortsatt usikker på sluttresultatet.
Jeg har snakket med noen få venner om dette.
Det kan være fint å få tilbakemeldinger fra de som står nær når man er i forandringer som kan skape justeringer i livet. Justeringer er sunt innimellom.
Denne er ikke så stor, men den er viktig for meg.
For ca 17 år siden så tok jeg et stort valg i livet. Det er absolutt ikke i nærheten av slike dimensjoner over dette.
Den gangen hadde jeg en kamerat som ble med meg og støttet meg, jeg hadde ikke klart det uten!
Jeg tror det er en lur ting å ta en samtale med han igjen. Han jobber som prest nå, det passer helt perfekt.

I det siste så har jeg hørt mye på en sang med tittelen: "Frihet".
Jeg syntes teksten i sangen gir mye rom og plass til å være som man er, også som en kristen.
Før så tenkte jeg utelukkende at det å være i forandring og velge bort noe, betydde å miste, bare tap.
Det streifet meg ikke at når man er på vei bort fra noe, så er man samtidig på vei til noe annet!
Noe nytt som faktisk kan bringe ro og nye gleder 😊.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei, så koselig at du vil kommentere på min blogg.
Innlegget ditt vil bli synlig når det har vært til moderering.
Beste hilsen Ingvild-Christin